Czym przyciągnąć klientów przed świętami?

Okres przedświąteczny to czas większego, niż zazwyczaj, ruchu w handlu. Przedświąteczna gorączka nie omija także sklepów i stoisk owocowo-warzywnych. Szczególnym powodzeniem cieszą się towary, które są wykorzystywane do świątecznych dań. Zaradni przedsiębiorcy mogą więc skorzystać na tym, by w znaczny sposób zwiększyć grudniowe obroty. Należy jednak pamiętać o kilku zasadach.

Świąteczny klimat

W marketingu Boże Narodzenie zaczyna się właściwie już 1 grudnia, a sygnał do startu dają zazwyczaj reklamy telewizyjne. Nie warto więc zwlekać ze świątecznymi dekoracjami, ani tym bardziej z nich rezygnować, ponieważ ten element trwale już wrósł w naszą tradycję. Stroiki, kolorowe lampki, choinki oraz inne gadżety – to wszystko tworzy nam wyjątkową scenerię, która przecież ma swoją rację bytu tylko raz do roku. I ta sceneria tworzy swoistą „magię świąt”, która sprawia, że choć czasy są ciężkie, to jesteśmy dla siebie milsi, klientom przyjemniej się kupuje, a sprzedawcom lepiej sprzedaje.

świąteczny wystrój

Świąteczne promocje

W dobie inflacji każda promocja jest na wagę złota. Warto więc poświęcić jeden towar i przez jakiś czas sprzedawać go z minimalną marżą, bo to z pewnością zaprocentuje zwiększonym zainteresowaniem klientów, którzy skuszą się na promocję, a przy okazji zrobią inne zakupy. Oczywiście tego typu promocja powinna być odpowiednio wyeksponowana i nagłośniona. Wiadomo, że jednym z najlepiej sprzedających się towarów przed świętami jest kiszona kapusta, wykorzystywana do wielu różnych potraw. Taka „Świąteczna Kapusta od Mikołaja” może być strzałem w dziesiątkę i przyciągnąć do sklepu prawdziwe tłumy.

jakosc swiatecznych warzyw i owocow

Świąteczna jakość

Wszyscy chcemy, aby nasze potrawy na wigilijnym stole były wyjątkowe: smaczne, zdrowe, fantazyjnie wykonane i z bogactwem składników. Oczywiście, żeby to miało ręce i nogi, te składniki muszą być także wyjątkowej jakości. Polacy cenią krajowe owoce i warzywa właśnie za jakość, której jesteśmy wszyscy pewni. Cenione są także płody rolne i sadownicze pochodzenia ekologicznego. Ponadto w wielu częściach kraju funkcjonuje tzw. lokalny patriotyzm, faworyzujący produkty regionalne. Dlatego też, jeżeli jesteśmy pewni pochodzenia danego towaru, należy taką informację eksponować. Zdecydowanie zwiększy to zainteresowanie nie tylko danym towarem, ale i całym asortymentem. Szczególną wartość posiadają certyfikaty, które w sposób wiarygodny potwierdzają zgodność danego towaru z konkretnymi normami.

SUSZONE GRZYBY

Świąteczny asortyment

Istnieje grupa towarów z kategorii warzyw, owoców oraz ich przetworów, które w okresie przedświątecznym mają szczególne wzięcie. Należy do nich bez wątpienia wspomniana już kapusta kiszona. W parze z nią – rzecz jasna grzyby! Poszukiwane są szczególnie te leśne, jak np. borowiki czy maślaki – suszone, w zalewie, bądź mrożone. Ale oczywiście zwiększone zapotrzebowanie jest także na świeże pieczarki i boczniaki. Dość szybko z półek znikają także buraki i marchew, stanowiące podstawę wielu świątecznych dań. A ponieważ tradycja w naszym kraju wciąż jeszcze jest zjawiskiem bardzo silnym, większość Polaków nie wyobraża sobie Bożego Narodzenia bez pomarańczy, mandarynek i orzechów włoskich. W latach kryzysu były one wręcz symbolami luksusu, dlatego trwale wpisały się w świąteczne klimaty. Na stoiskach, przyozdobionych świątecznymi lampkami i dekoracjami, te produkty sprzedają się na ogół doskonale.

ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE ARTYKUŁY

Ciekawostki, które zwiększają sprzedaż

Ciekawostki, które zwiększają sprzedaż

Sposobów na przyciągnięcie uwagi klienta, na wzbudzenie jego zainteresowania, a w rezultacie na zwiększenie obrotów – jest wiele. Dziś napiszemy o jednym, szczególnie ciekawym. Ciekawym dlatego, że koresponduje bezpośrednio z misją naszego bloga, na którym staramy się zamieszczać wartościowe informacje na temat warzyw i owoców. Ciekawym również z innych powodów…

czytaj dalej
Czy istnieje warzywo o bardziej wszechstronnym zastosowaniu, niż marchew?

Czy istnieje warzywo o bardziej wszechstronnym zastosowaniu, niż marchew?

Ktoś bystry mógłby w tym momencie „rzucić soją”, jako kontrprzykładem. Fakt – z soi robi się mnóstwo potraw, szczególnie wegańskich. Ale we wszystkich tego typu wyrobach soja jest w zasadzie tym samym, czyli „masą właściwą”, która musi być odpowiednio wzbogacona i doprawiona. Marchew natomiast jest niezwykle uniwersalna sama w sobie, co za chwilę udowodnimy.

czytaj dalej