
„Po owocach poznacie ich”, czyli:
Jak rozpoznać dobrą hurtownię owoców i warzyw?
Hurtownia owoców i warzyw – z racji specyfiki branży – to z reguły przedsiębiorstwo o zasięgu lokalnym, obsługujące małych i średnich detalistów, regionalne sektory ogólnopolskich sieci handlowych, a także odbiorców z branży gastronomicznej. Hurtownia Seliga nie może więc zaoferować konkurencyjnych warunków współpracy Klientom z odległego krańca Polski, ale możemy podpowiedzieć (na naszym przykładzie), jak rozpoznać dobrą hurtownię w dowolnym regionie kraju.
Doświadczenie i rozwój
Firma, która istnieje na rynku przynajmniej 10 lat i przez ten czas sukcesywnie się rozwija, to firma w pełni profesjonalna, zarządzana przez kompetentnych specjalistów. To automatycznie oznacza, że właściciele firmy na bieżąco sondują rynek i znają potrzeby odbiorców. Dzięki temu są w stanie na te potrzeby odpowiedzieć. W roku 2022 mija 14 lat, od kiedy hurtownia Seliga rozpoczęła swoją działalność na 16 m2. Obecnie dysponujemy własną siecią oddziałów z halami sprzedażowymi, magazynami chłodniczymi, flotą dostawczą oraz grupą przedstawicieli handlowych. I wciąż się rozwijamy!

Własna sieć oddziałów terenowych
Oddziały terenowe automatycznie rozszerzają obszar działalności hurtowni. Co istotne: nie tylko w kwestiach sprzedaży, ale także w kwestiach skupu płodów rolnych od lokalnych producentów. Stwarza to możliwość wymiany towarowej między oddziałami, a tym samym odbiorcy w całym regionie mają dostęp do bogatej oferty, przy jednoczesnym zapewnieniu ciągłości dostaw. Hurtownia Seliga, oprócz bazy w Radomiu, posiada oddziały terenowe w Kielcach, Starachowicach i Kozienicach wraz z pełnym zapleczem logistycznym.

Rozbudowana i wyważona oferta
Klient powinien mieć dostęp zarówno do pełnego asortymentu krajowego (z naciskiem na lokalny), jak też do najbardziej pożądanych pozycji importowanych. Import z jednej strony uzupełnia to, czego brakuje nam po sezonie (np. pomidory, młode ziemniaki etc.), a z drugiej – rozszerza ofertę o artykuły egzotyczne (cytrusy oraz wszelkie inne owoce i warzywa strefy zwrotnikowej oraz tropikalnej). Rozbudowana oferta powinna obfitować także w artykuły „z pogranicza”, a więc m.in.:
- grzyby,
- orzechy i bakalie,
- zioła,
- produkty przetworzone (kiszonki, zakwasy, gotowe surówki, warzywa i owoce konserwowane etc.).
Oferta Hurtowni Seliga to obecnie około 200 pozycji asortymentowych.

Strona WWW bogata w treści poradnikowe
Zasadniczą misją każdej hurtowni owocowo-warzywnej jest zapewnienie jak najlepszych warunków swoim bezpośrednim odbiorcom. Dlatego też hurtownia powinna służyć swym Klientom dobrą radą we wszelkich istotnych kwestiach. Jedną z dobrych metod jest stała publikacja artykułów poradnikowych, ukierunkowanych na istotne elementy strategii handlowej w zakresie obrotu warzywami i owocami. W tym również na błędy, których należy się wystrzegać. Ale dobra hurtownia powinna także pamiętać o innej misji, jaką jest budowanie modelu świadomego i zdrowego odżywiania wśród odbiorców końcowych, czyli konsumentów. Dlatego też na naszym blogu można znaleźć wiele cennych informacji zarówno o samych owocach i warzywach, jak również o handlu nimi.
Z pewnością w naszym kraju istnieją hurtownie, które w równym, a być może nawet w lepszym stopniu odzwierciedlają powyższe wartości. Nie wiemy tak naprawdę, ile ich jest, ponieważ skoncentrowani jesteśmy przede wszystkim na naszym regionie. Czy w naszym regionie jesteśmy liderem? To już oczywiście pytanie nie do nas 🙂
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE ARTYKUŁY
Owoce i warzywa na Wielkanoc
Wielkanoc to czas, kiedy większość rodzin tradycyjnie zbiera się przy stole, by celebrować to wyjątkowe święto. W tym dniu wiele osób stawia na dania mięsne, ale nie zapominajmy, że owoce i warzywa również powinny mieć swoje miejsce na wielkanocnym stole. Jakie owoce i warzywa najlepiej pasują do świątecznych potraw i jak je podać? Oto kilka propozycji.
Jak zadbać o stoisko owocowo-warzywne?
Prawidłowo przyjęta dostawa, odpowiednie warunki przechowywania i starannie rozplanowana ekspozycja to kluczowe elementy strategii, które wpływają na sukces marketingowy. Podkreślmy te dwa słowa: SUKCES MARKETINGOWY. Owoce i warzywa kupują praktycznie wszyscy klienci, dlatego handel nimi powinien być dla przedsiębiorcy sukcesem, a nie dodatkiem, złem koniecznym, czy odrabianiem pańszczyzny. O sukces jednak trzeba zadbać i o tym będzie poniżej.